Wednesday 18 May 2011

Terkena sudah

     Selesai memandikan anak kecilku, bermulalah perang aku dengan diaper pulak.  Anak yang baru berusia 2 tahun 2 bulan ni tambah liat bila nak kupakaikan diaper.  Kena kejar sana, kena kejar sini jadi untuk hari ini setelah letih mengejar dan memujuk, nak juga dia baring di atas katil.
     Untuk melekakan dia, aku pun mula bercakap2, bercerita.
     Kebetulan aku akan ke kedai menemani anak kedua ku membeli barang untuk membuat buku scrap, katanya.  Buku scrap apa pula dah dekat nak pereksa tengah tahun ni, bisik hatiku tapi aku ikutkan saja, maklum anak nak belajar kan... kenalah modal sikit, bisik lagi hatiku.
     Berbalik pada anak kecilku tadi....
     "Kakak...tunggu mia, mia tengah pakai baju ni..."  saja aku berkata begitu selepas diaper siap kupakaikan dan pantas kusarungkan seluar tidur ke kakinya.
     "Suar...suar..."  kata anak kecilku berkali2.
     Spontan, aku terkedu sendiri.  Hehehehe...
    

1 comment: