Wednesday 9 November 2011

cuti-cuti kita

so..dengan izin Allah, kami pun mulakan perjalanan pulang ke tanah selatan dan setelah hampir 3jam lebih dengan berhenti sebentar di satu perhentian sebelah, kami sampai ke kampung halaman.  gembira anak-anak aku sebaik sahaja tiba di rumah emak.  aku pun gembira juga walau terselit jauh di hatiku aku merasa sedikit berbeza dari biasa tetapi kerana anak-anak, aku buat tak tahu saja.

pagi raya aku menzirahi keluaga mertuaku.  ku bawa sama juadah raya dan sebuku kek marble special.  rasa berbeza itu lebih terasa di dalam hati tetapi aku terus buat tak tahu.

masuk hari raya kedua, aku tetap merasakan perbezaannya.

tiba hari keempat, dengan izin Allah juga, aku kembali ke negeri 'semasa' ku ini. syukur kami selamat sampai dengan selamat.

persoalannya, adakah dia juga merasakan perbezaan yang sama seperti yang aku rasa?  atau adakah aku sendiri yang merasakannya?  adakah dia berharap perbezaan kali ini tidak akan terus berlaku atau padanya perbezaan ini seperti tiada apa?  

No comments:

Post a Comment