Wednesday 3 April 2013

Takdir

  Semalam aku dpt berita yg menyedihkan tetapi penuh keinsafan.  seorang teman yang kukenali telah dipanggil pulang ke rahmahtullah setelah berada dalam keadaan koma selama 2 minggu. Dia yang kukenali seseorang yang baik dan sempoi. Dia pernah menjadi cameramen waktu adik bongsuku naik pelamin tiga tahun lalu.
  Bulan lepas begitu juga. Seorang teman yang pernah kukenali sewaktu era remajaku juga sudah dipanggil pulang. Dia diserang sakit jantung ketika sedang duduk bersama keluarganya di rumah.  Aku dah lama x dengar cerita perihalnya. Kali akhir ketika majlis naik pelamin adik bongsuku juga tiga tahun lalu.. Dia yang kukenali seorang yang baik, bertutur dengan sopan dan pemalu.
   Natijahnya.. ia menjadikan aku lebih bersyukur dan lebih sedar akan kedudukan aku di dunia ini.  Siapa aku, apa yang sudah aku berikan pada mereka, cukupkah bekalanku untuk hari akhir nanti, dan macam2 lagi.  Semoga Allah sentiasa memberikan aku hidayahnya dan semoga aku tidak akan cepat lupa dengan tanggungjawabku di atas muka bumi ini.
   Ya Allah, rahmatilah roh mereka yang telah mendahului ku ini dan letakkanlah mereka bersama orang2 yang Kau kasihi. Amin..

No comments:

Post a Comment